6. Kako meditiramo

6. Kako meditiramo?

Če ste se odločili za meditacijo, pri kateri se osredotočate na dihanje, predlagamo, da začnete šteti v ritmu 3:1:4:1, pri katerem začnete z vdihom. Nato naravno in enakomerno povečujete dolžine vdihov in izdihov. Na začetku se boste velikokrat zalotili, da ste začeli premišljevati in ste se izgubili pri štetju. Ko se to zgodi, enostavno zopet preusmerite svojo pozornost nazaj na štetje dolžin vdihov in izdihov.

Če ne poskušate ustaviti, karkoli se dogaja v vašem umu, ampak to enostavno opazujete, boste sčasoma pridobili velik občutek sproščenosti, široko odprtost vašega uma, ki je v resnici vaš naraven um – naravno ozadje, na katerem se prikazujejo misli in v njem izginjajo. Podobno kot dviganje in spuščanje valov v velikanskem oceanu. Ne želite zaustaviti vaših misli, občutkov itd., niti se ne želite poditi za njimi. Če se podite za njimi, če dovolite, da vas vodijo, vas začnejo označevati in vi izgubite zmožnost, da se odzovete odprto in spontano v tem trenutku. Če pa poskušate misli zaustavljati, lahko vaš um postane zelo majhen in tog.

Na začetku predlagamo meditiranje z zaprtimi očmi, kasneje pa lahko meditiramo tudi z odprtimi. Ne potrebujete se osredotočati na nič posebnega, ampak samo »razširite pogled in se obrnite navznoter«. Meditiranje z odprtimi očmi ima svoje prednosti. Meditacija ni stanje, pri katerem ubežite problemom vsakdanjega življenja. Ravno nasprotno, meditacija je neposredna pot k razumevanju samih sebe in kako se povezujete z ostalim svetom. Eden od meditacijskih mojstrov je nekoč rekel: »Čeprav meditant zapusti meditacijo, meditacija ne sme zapustiti meditanta.« Torej pri meditaciji ne gre samo za tistih »30 minut na dan, ko sedite«. Gre za to, da poskušate tako stanje poustvariti pri vseh svojih vsakodnevnih aktivnostih – v šoli, službi, športu, prostem času, medosebnih odnosih…

Če med meditacijo zaspite, to pomeni, da bolj potrebujete spanje kot meditacijo.

Če se boste med meditacijo, ko boste začeli meditirati, kdaj počutili tesnobno ali panično, lahko odprete oči, svojo pozornost usmerite na nek predmet v višini vaših oči in naprej meditirate z odprtimi očmi in koncentracijo usmerjeno na ta predmet. Če se vam dogaja, da se pri več meditacijah zaporedoma počutite tesnobno ali doživite napad panike, skrajšajte dolžino meditacije.

Vir:

Gorše, L. (2013). Aktivirajte Potentio telesa in uma. Ljubljana: Društvo Potentia