7._Ali_so_mascobe_res_slabe_sploh_nasicene

7. Ali so maščobe res slabe, sploh nasičene?

Odvisno. Naravne maščobe so izredno zdrave, tudi nasičene. Nikakor se ne izogibajte nasičenim maščobam. Predelane maščobe pa so ene od najbolj škodljivih živil. Naše telo je že iz pradavnine navajeno uživanja relativno velike količine maščob, torej kje se je vse skupaj zataknilo? Zakaj dandanes tolikokrat slišimo stavek: »Vsi vemo, da so nasičene maščobe nezdrave!« Eden glavnih krivcev je bil zagotovo biokemik Ancel Keys, ki je v 50-ih letih prejšnjega stoletja objavil raziskavo s povsem zgrešenim vzorcem in na koncu s popolnoma zmanipuliranimi podatki. Bistvo raziskave naj bi bilo, da uživanje maščob (sploh nasičenih maščob) vodi do srčno-žilnih bolezni in da jih moramo nadomestiti predvsem z ogljikovimi hidrati. Verjetno se v tem trenutku sprašujete: »Ne, saj ni mogla ena raziskava povzročiti take spremembe na prehrano ljudi, ali pač?« Nismo še pri najboljšem. Ostanite z mano. Leta 1956 so predstavniki Ameriške organizacije za srce povzetke te raziskave predstavili na televiziji in kot posledico je ameriška vlada začela priporočati ljudem prehrano z malo maščobami, saj naj bi le-ta preprečevala srčne bolezni. Mhm. Poglejmo si resnične rezultate take diete. Sladkorna bolezen in debelost sta se samo v zadnjih 20-ih letih v ZDA kar podvojili. V Evropi so te številke malo manjše, vendar ne zaostajamo dosti.

Kako torej jesti? Absolutno se izognite vsem predelanim maščobam, kot so npr. trans maščobe (hidrogenirani in delno hidrogenirani izdelki). Nekateri izdelki, ki vsebujejo trans maščobe in se jim morate v velikem loku izogniti, so: margarina, predelana rastlinska olja, skoraj vse slaščice, vsa ocvrta hrana idr. Izogibajte se vsem gojenim ribam (gojene ribe imajo nenaravno velik odstotek maščobe) in tudi vsemu ostalemu nenaravno oz. pretirano mastnemu mesu. Jejte pa veliko nepraženih oreščkov vseh vrst (še posebej priporočam tiste z višjimi odstotki maščobe in manjšimi odstotki OH), jajc in zdravih, nepredelanih olj, kot so laneno, sezamovo, olivno ipd. Za kuho in peko uporabljajte kokosovo in arašidovo olje, ki ne spreminjata svoje strukture pri višjih temperaturah. Vsa ta hrana je bogata z zdravimi maščobami.

Vir:

Gorše, L. (2013). Aktivirajte Potentio telesa in uma. Ljubljana: Društvo Potentia