7._Kako_najhitreje_do_izgube_maščobe_na_trebušnem_delu_in_do_vidnih_trebušnih_mišic

7. Kako najhitreje do izgube maščobe na trebušnem delu in do vidnih trebušnih mišic?

Eden največjih vadbenih mitov je, da lahko z vadbo določenega dela izgubimo maščobo na tistem delu telesa. Tako da je izvajanje upogibov trupa (trebušnjakov) za vidne in lepo oblikovane trebušne mišice popoln nesmisel. Dejstvo je, da ne moremo izbirati, iz katerega dela se bo naše telo odločilo oksidirati maščobne zaloge in prav tako ne moremo spreminjati maščobe v mišice. Definicijo trebušnih mišic je težko doseči zato, ker se nahajajo na tistem delu, kjer telo kopiči največ maščobnih zalog. Vadba z utežmi je v tem primeru le del zgodbe, razen pri tistih posameznikih, ki imajo naravno nizek odstotek telesne maščobe.

Trebušne mišice morate okrepiti in hkrati izgubiti večji del telesne maščobe (pod 10 %), če jih želite imeti vidne in lepo oblikovane. Če jih želite ustrezno okrepiti, morate najprej vedeti, kakšna je njihova vloga. Trebušne mišice delujejo kot stabilizatorji pri večini drugih vaj. Vseskozi se krčijo, vendar ne nujno dinamično, da ustvarijo močno osnovo podpore akcijam ostalih mišičnih skupin, zato igrajo izredno pomembno vlogo pri vajah, kakršni sta npr. počep ali mrtvi dvig. Če ne boste izvajali vaj, kakršni sta počep in mrtvi dvig, ste že na zelo dobri poti, da nikoli ne boste imeli lepo oblikovanih trebušnih mišic. Poleg teh dveh vaj priporočam izvajanje mnogih pomožnih vaj za trup, kot so npr. viseči dvigi nog ali dvigi nog v opori prosto. Ker noge predstavljajo daljšo ročico kakor trup, so različni dvigi nog učinkovitejše vaje za trebušne mišice, kakor upogibi trupa. Pomembno je tudi, da vse pomožne trebušne vaje izvajate na višjih ponovitvah (20 ponovitev v seriji in več), ker v vseh trebušnih mišicah zaradi njihove primarne vloge prevladujejo počasna mišična vlakna in jih le na ta način lahko utrudite.

Drugi del zgodbe je izguba odvečne maščobe na trebušnem delu. To boste dosegli z izvajanjem intervalne vadbe (ki smo jo omenili že zgoraj) poleg vadbe z utežmi.

Tretji del zgodbe je zagotovo prehrana. Če boste pojedli velike količine ogljikovih hidratov, nikoli ne boste telesu dali znaka, da mora začeti porabljati maščobne zaloge za energijo, saj bo imelo z redno zaužitimi ogljikovimi hidrati vedno dovolj energije na zalogi. Če ste resni pri oblikovanju trebušnih mišic in izgubi nezaželene telesne maščobe, predlagam, da zaužijete manj kot 100 g ogljikovih hidratov na dan.

Vir:

Gorše, L. (2013). Aktivirajte Potentio telesa in uma. Ljubljana: Društvo Potentia