Elastični trakovi

Elastični trakovi, ki jih ovijemo okoli olimpijske ročke, delujejo zelo podobno kot kovinske verige, le da trakovi ustvarjajo še dodatno elastično energijo, ki se shrani v elastičnih delih in uporabi v koncentrični fazi. Če uporabljamo samo trakove brez prostih uteži, nam le-ti nudijo premajhen upor na začetku in prevelik upor na koncu giba. Proste uteži nudijo prevelik upor na začetku in premajhnega na koncu. Če pa uporabimo proste uteži skupaj z elastičnimi trakovi, potem zopet učinkovito prilagodimo upor, da ustreza krivulji moči, ki jo lahko proizvedemo v določenem sklepu.

Pomembno je poudariti še eno razliko med kovinskimi verigami in elastičnimi trakovi. Če dodamo verige prostim utežem linerano povečamo skupno breme skozi celoten obseg giba. Če pa dodamo elastične trakove, povečamo skupno breme eksponentno skozi celoten obseg giba. V praksi to pomeni, bodo verige bolje delovale za nekoga, ki je šibek v sredini dviga, elastični trakovi pa za nekoga, ki je šibek proti koncu dviga.

Potrebno je poudariti, da elastični trakovi v kombinaciji s prostimi utežmi, ravno tako kot verige, povzročajo večjo zakasnjeno utrujenost. To je še posebno pomembno, če ravno začenjamo z uporabo verig ali trakov oz. načrtovanjem nove vadbe.

 

Luka Gorše, dipl. tren.Luka Gorše je bivši vrhunski športnik, diplomant Fakultete za šport, avtor knjižnih uspešnic, predavatelj, soustanovitelj Potentie, strokovnjak za najvišjo športno zmogljivost ter eden najbolj iskanih trenerjev v Sloveniji. Več o Luku si preberite na njegovi spletni strani: lukagorse.com

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja