Masaža

Pomen klasične masaže

BLAŽI NEGATIVNE UČINKE STRESA IN POVZROČA SPROŠČENOST
 
Blažitev stresa je ena prvih pridobitev, ki nam pride na um, ko pomislimo na terapevtsko masažo. Klinične raziskave kažejo, da lahko celo ena sama uro in pol trajajoča seansa močno zmanjša srčni utrip in zniža nivoje stresnih hormonov (npr. kortizola), pri čemer oboje omogoča telesu, da vstopi v stanje sproščenosti in obnove. Terapevtska masaža sproži določene kemične odzive v možganih, ki se kažejo v dolgotrajnem občutku sproščenosti in izboljšanju počutja.  Ta učinek je dolgotrajen in se čuti še dolgo časa po tem, ko z masažo že končamo.
 
IZBOLJŠUJE DRŽO IN POSTAVO
 
Če smo npr. sklonjeni naprej, ne izgleda slabo samo naša drža, ampak to tudi prisili določene mišice, da se močneje naprezajo, medtem ko druge slabijo. Če smo sklonjeni naprej, stiskamo skupaj naše notranje organe, kar posledično vpliva na prebavo. Okrepitev zdravega in naravnega gibanja je ena večjih pridobitev terapevtske masaže. Masaža lahko sprosti mišice, ki bolijo ali so zakrčene od slabe drže. Posledično lahko masaža tudi odpravlja, zmanjšuje ali preprečuje nastanek mišičnih krčev in vozličev.
 
IZBOLJŠUJE CIRKULACIJO (KROŽENJE)
 
Oseba s slabo cirkulacijo krvi in limfe lahko trpi zaradi različnih neugodij, kot npr. zatekanje udov, mrzli udi, utrujenost in bolečina, ki ju povzroči nabiranje mlečne kisline v mišicah. Dobra cirkulacija prinese poškodovanim, oslabljenim ali napetim mišicam kri, bogato s kisikom, ki jo potrebujejo za obnovo. Masaža izboljša cirkulacijo, ker pritisk, ki ga ustvarja masažna tehnika, dejansko premika kri in limfo skozi zastajajoča področja. Stiskanje in vlečenje odplakne mlečno kislino iz mišic in izboljša cirkulacijo limfne tekočine, ki čisti kri, mišice in notranje organe. To se pozna v izboljšanju telesnih funkcij.
 
ZMANJŠUJE KRVNI PRITISK
 
Ena izmed učinkovitih in naravnih poti za zniževanje visokega krvnega pritiska je terapevtska masaža. Longitudinalne raziskave so pokazale, da nenehna masaža lahko zniža diastolični in sistolični krvni pritisk, zniža raven hormonov, ki pospešujejo izločanje sline in krvi in zniža raven napetosti in agresivnosti.
 
IZBOLJŠUJE GIBLJIVOST
 
Mišične poškodbe so pogostejše, kot so bile pred 50 leti. To ni zato, ker bi se več gibali, ampak zaradi vse bolj sedečega stila življenja. S starostjo pa naši sklepi postanejo še manj gibljivi in dosežejo še slabše obsege gibanj. Terapevtska masaža je učinkovita za izboljševanje gibljivosti in obsegov gibanja, kar posledično pripomore k manjši nagnjenosti za poškodbo v določenem sklepu in telesu nasploh. Prav tako pa masaža zelo pomaga tudi fizično aktivnim posameznikom. Sproščene mišice so manj nagnjene k nategom in natrganinam.
 
OMOGOČA GLOBJE IN LAŽJE DIHANJE
 
Eden izmed vidnih znakov napetosti in stresa je omejeno dihanje. Ko začnemo delati kratke dihe, namesto dolgih in globokih vdihov in izdihov, je nemogoče, da dosežemo sproščeno stanje. Del problema je lahko v mišicah trupa, ki so zakrčene in ne dopustijo pravilnega dihanja. Masažne tehnike podaljšajo in sprostijo te mišice in izboljšajo dihalno kapaciteto in funkcijo. Ker masaža izboljša držo in postavo, to posledično pripelje tudi do odprtja prsnega predela, kot tudi strukturnega uravnanja in razširitve rebrnega prostora, ki je potreben za optimalno delovanje pljuč. Raziskave kažejo, da masaža lahko pomaga tudi pri dihalnih težavah, kot so npr. alergije, težave s sinusi, astma in bronhitis.
 
BLAŽI GLAVOBOLE
 
Redna masažna terapija pomaga telesu ohranjati optimalne nivoje sproščenosti. To zmanjša možnost pojava migrene in močno zmanjša napetost glavobola. Med glavobolom ali migreno masaža lajša pritisk, ki ga ta dva ustvarjata, z osredotočanjem na masirna mesta kot so: vrat, ramena in glava. Raziskava na tem področju kaže, da so preizkušanci med tedni, ko so bili deležni masaže, kazali manj pojavov migren in boljšo kakovost spanja, kot tisti, ki masaže niso bili deležni. Masaža tudi zvišuje raven serotonina, ki igra pomembno vlogo pri regulaciji volje, spanja in apetita.
 
KREPI IMUNSKI SISTEM
 
Klinične raziskave kažejo, da redna terapevtska masaža naravno izboljšuje citotoksično kapaciteto (aktivnost naravnih telesnih celic ubijalk). V eni od raziskav, kjer so preizkušanci dobivali 45 minutne masaže pet krat na teden, se je pokazalo, da se jim je povečalo število celic, ki predstavljajo prvo obrambno linijo imunskega sistema.
 
POSPEŠI REHABILITACIJO PO POŠKODBI ALI OPERACIJI
 
Masaža pospeši prenos hranilnih snovi na prizadeta območja za obnovo mehkega tkiva. Masaža prav tako razgrajuje brazgotine in povzroča, da se ustvari tudi manj brazgotine. Več kisika in hranilnih snovi, ki jih dobijo tkivo in organi z masažo, omogoča hitrejše zdravljenje in obnovo.
 
LAJŠA BOLEČINE
 
Masažna terapija pa se prav tako uporablja pri lajšanju bolečin, tako akutnih (dokler se poškodba popolnoma ne pozdravi), kot kroničnih (npr. fibromalgija in artritis). Vzroki so sproščanje proti-bolečinskih hormonov in povzročanje globokega spanja s terapevtsko masažo.
 
Vir:
Pridobljeno (2012) s http://www.massageenvy.com/benefits-of-massage-therapy.aspx